Rozpoczynamy podsumowania roku 2020. Trochę później niż zwykle, ale czas jest szczególny i większość spraw się wydłuża 🙂 Mimo trudnego czasu i nałożonych ograniczeń nasza Fundacja nie zatrzymała się w swej pracy.
W pierwszej kolejności chcieliśmy pokazać, jak w ciągu minionego roku działało nasze Biuro porad obywatelskich. Nasi specjaliści odbyli 164 godziny dyżurów. Z pomocy skorzystało 211 osób, a łączna ilość prowadzonych spraw wyniosła 199. Największy odsetek stanowiły sprawy związane z prawem rodzinnym, później sprawy mieszkaniowe oraz te dotyczące zatrudnienia i prawa karnego.
Do marca można było korzystać z porad w naszym lokalu, ale z powodu epidemii koronawirusa zostaliśmy zmuszeni do zmiany formy udzielania pomocy. Na indywidualnych spotkaniach pomoc uzyskało 68 osób, natomiast z porad zdalnych skorzystały 142 osoby. Kontakt odbywa się telefonicznie, a dokumenty wysyłane są mailowo.
Od wprowadzenia obostrzeń zw. z covid-19 dyżury prowadzone są zdalnie – umożliwiamy bieżący kontakt z prawnikiem droga telefoniczną, dokumenty przekazywane są droga mailową.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe dane dotyczące udzielnonych porad: